-->
Deklaracja dostępności
Ośrodek Pomocy Społecznej w Sernikach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Mimo naszych wysiłków, aby spełnić jak najlepiej spełnić wszystkie wymagania na poziomie AA, może się zdarzyć, że na niektórych stronach pojawią się różne usterki. W szczególności mogą one dotyczyć:
Oświadczenie sporządzono dnia: 03-02-2020 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury), uporządkowana przejrzysta mapa strony, artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury. Ponadto w menu nawigacyjnym można używać klawiszy strzałek. W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na pominięcie określonych bloków i szybkie przejście do poszczególnych sekcji strony (menu podstawowego, wyszukiwarki, treści głównej).
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Metoda przygotowania oświadczenia
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Paulina Trochimiuk, adres poczty elektronicznej: faserniki@gmail.com. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (81) 85 55 164. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Ośrodek Pomocy Społecznej w Sernikach znajduje się w budynku Urzędu Gminy Serniki, II piętro. Do budynku Urzędu Gminy Serniki prowadzi ogólnodostępne wejście przez drzwi zewnętrzne. Brak drzwi automatycznie otwieranych. Osoby wchodzące do budynku nie są kontrolowane, nie ma pracownika ochrony, który kontrolowałby osoby wchodzące do Urzędu pod kątem wnoszenia przedmiotów niebezpiecznych. Wchodząc na drugie piętro, drzwi otwieramy do wewnątrz korytarza, ustawiając się na wprost korytarza od drzwi wejściowych po lewej stronie korytarza znajduje się pokój nr 15, pokój nr 16, pokój nr 17, natomiast po prawej stronie korytarza znajduje się pokój nr 22 oraz pokój nr 23.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Swobodne poruszanie się przez osobę na wózku możliwe jest na parterze budynku. W przypadku pozostałych pięter brak jest możliwości poruszania się osób na wózkach inwalidzkich z uwagi na brak windy.
Przy głównych wejściu do Urzędu znajduje się domofon służący do kontaktowania się sekretariatem Urzędu. W razie potrzeby pracownik merytoryczny schodzi na poziom parteru do osoby niepełnosprawnej.
W budynku nie ma toalety dostosowanej dla osób niepełnosprawnych.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym i kontrastowym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie ma również pętli indukcyjnych.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Przy budynku Urzędu Gminy wydzielone zostały miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Informacje o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
W przedmiotowym zakresie nie występują żadne ograniczenia.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
W Ośrodku Pomocy Społecznej nie ma możliwości komunikowania się za pośrednictwem tłumacza języka migowego.
Można jedynie korzystać z pomocy osoby przybranej, tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumiewania z nią i udzielenie jej pomocy w załatwieniu spraw.